Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Dietetyczny lunch do pracy: makaron z suszonymi pomidorami

Dietetyczny lunch do pracy: makaron z suszonymi pomidorami

Czy wiesz, jak ważne jest drugie danie lub lunch, który warto zjeść w szkole lub w pracy? Kiedy się odchudzasz, nie dopuść do spowolnienia metabolizmu. A jakie są zalety dobrego lunchu? Prosto, szybko, smacznie i najlepiej w wersji fit! Tak się składa, że ta propozycja łączy w sobie wszystkie z tych zalet. Sprawdź mój pomysł na lunch do pracy, czyli przepis na fit makaron z suszonymi pomidorami!

Zdrowy lunch do pracy − dlaczego jest ważny?

Często gonitwa w pracy czy w szkole sprawia, że sięgasz po wszechobecne fastfoody i nie dbasz o jakość tego, co jesz. Żeby to naprawić, najlepiej jest brać swoje przekąski oraz główne posiłki z domu. Przygotowanie dania z tego przepisu zajmie Ci 15 minut. Bardzo łatwo jest je zrobić wieczorem dzień wcześniej i zapakować w pudełko na lunch.

Przepis na dietetyczny makaron z suszonymi pomidorami

Składniki (1 − 2 porcje):

  • makaron pełnoziarnisty ugotowany (100g)
  • szpinak 1 garść (25g)
  • nasiona słonecznika 1  łyżka (10g)
  • pomidory suszone w oleju z ziołami, odsączone 4 sztuki (60g)
  • ser mozzarella twardy 15g
  • oliwa z oliwek/olej rzepakowy/olej lniany 1 łyżka
  • zioła: suszony czosnek, bazylia, oregano, pieprz, sól, cząber

Przepis na dietetyczny makaron z suszonymi pomidorami

Wykonanie:

1. Makaron ugotować al dente według instrukcji na opakowaniu.

2. Liście szpinaku pokroić w paseczki.

3. Mozzarellę i suszone pomidory skroić w kostkę.

4. Całość posypać pestkami słonecznika, ziołami i polać olejem roślinnym.

Dietetyczny makaron z suszonymi pomidorami

Chcesz się odchudzić? Jedz zdrowo i często!

Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale pożywne drugie śniadanie lub lunch w pracy to bardzo istotny posiłek. Szczególnie, kiedy się odchudzasz! Jeżeli dbasz o swoją sylwetkę, pamiętaj, że Twój metabolizm nie powinien ani na chwilę zwalniać. Kiedy dostarczasz swojemu organizmowi niewystarczającą ilości kilokalorii w ciągu dnia, czyli poniżej wartości podstawowej przemiany materii, Twój organizm się rozleniwia.

Wartość PPM (podstawowej przemiany materii) zależy od wielu czynników między innymi od płci, masy ciała, wzrostu, składu ciała, stanu fizjologicznego itd. Przeciętnie waha się w granicach 1200 − 1500 kcal na dobę. O tym, jak oblicza się dzienne zapotrzebowanie kaloryczne przeczytasz w artykule: Podstawa każdej diety: jak obliczyć zapotrzebowanie energetyczne?

Każda wartościowa dieta odchudzająca nie powinna spadać poniżej Twojej indywidualnej wartości podstawowej przemiany materii. Jeżeli jesz regularne posiłki, również w pracy, poprawiasz działanie metabolizmu. Pamiętaj, że aby skutecznie schudnąć, trzeba umiarkowanie oraz regularnie jeść, nie głodować! 

Danie z makaronem nasyci Cię na długi czas i pozwoli przetrwać dzień w pracy. Makaron pełnoziarnisty zawiera większą ilość błonnika pokarmowego niż tradycyjny makaron, co spowoduje, że będzie on dłużej trawiony. Błonnik zapewnia sytość i energię na dłużej podczas pracy. Suszone pomidory są idealnym dodatkiem, który ożywia potrawę i nadaje jej nie tylko smak, ale także ma duże ilości likopenu (większe niż w świeżych pomidorach!). Likopen to związek, który należy do grupy przeciwutleniaczy o działaniu przeciwstarzeniowym i antynowotworowym. Oprócz tego, suszone pomidory zawierają wiele witamin, m.in. witaminy z grupy B czy witaminę E.

Ten przepis na lunch to kilka prostych kroków, aby wzbogacić swój dzień w pożywne danie!

Wartość odżywcza 1 porcji


Ilość na porcję (g/ml) Ilość miara domowa Energia (kcal) Białko (g) Tłuszcz (g) Węglowodany (g) Błonnik (g)
Makaron z suszonymi pomidorami 200   467,8 15,8 27 36,9 8,5
Makaron pałnoziarnisty ugotowany 100 1 porcja 149 6 1,7 26,2 3,9
Suszone pomidory 60 4 sztuki 127,8 3,1 8,5 8,1 3,5
Szpinak 25 1 garść 5,5 0,7 0,1 0,2 0,5
Ser mozzarella 15 1/4 sztuki 38,1 3,6 2,4 0,5 0
Olej roślinny 10g 1 łyżka 89,7 0 10 0 0
Nasiona słonecznika 10g 1 łyżka 57,7 2,4 4,4 1,9 0,6

Monika Kaczorek
Monika Kaczorek, dietetyk

Od zawsze wierzyłam w to, że zdrowe odżywianie ma kluczowe znaczenie w naszym życiu, dlatego też postanowiłam studiować dietetykę, gdzie pogłębiam wiedzę na ten temat. Szczególnie interesuję się dietetyką kliniczną, związaną z żywieniem osób chorych. Moją pasją jest również fotografia oraz grafika komputerowa. Udało mi się połączyć zainteresowania poprzez prowadzenie „Easy with food” – bloga o zdrowym odżywianiu.

Poprzedni artykuł Suszenie włosów kręconych: jak podkreślić skręt fal?
Następny artykuł Zdrowe tłuszcze w diecie: przepis na sałatkę z łososiem, rukolą i granatem
Przeczytaj też
Sport Batony energetyczne, kulki mocy? Dietetyk radzi, co jeść przed treningiem

Batony energetyczne, kulki mocy? Dietetyk radzi, co jeść przed treningiem

19.02.2018
Sport Dieta okołotreningowa: co jeść po treningu, żeby schudnąć?

Dieta okołotreningowa: co jeść po treningu, żeby schudnąć?

09.03.2018
Sport Podstawa każdej diety: jak obliczyć zapotrzebowanie energetyczne?

Podstawa każdej diety: jak obliczyć zapotrzebowanie energetyczne?

23.04.2018

Opublikowane komentarze dodawane są przez użytkowników w oparciu o ich własne przekonania. Dlatego nie mogą być traktowane jako porada lekarska lub dotycząca stosowania leku. W razie wątpliwości, skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.

Polecane produkty

Kategorie