Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zwroty i reklamacje

Warunki zwrotów

Zanim odeślesz towar sprawdź, jak wyglądają regulacje prawne dotyczące zwrotów produktów z apteki internetowej. Jest kilka przepisów, które nas obowiązują.

1. Czy można zwracać leki i wyroby medyczne?

Produkty lecznicze i wyroby medyczne można zwrócić tylko z  trzech, wyjątkowych powodów:

  • wada jakościowa (np. pokruszone tabletki, uszkodzone opakowanie),
  • złe wydanie (to błąd pracownika),
  • sfałszowanie produktu leczniczego.

2. Jakie produkty nie podlegają zwrotom?

Są 3 rodzaje produktów, które nie podlegają zwrotowi:

  • produkty lecznicze,
  • środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego (np. mleka modyfikowane, preparaty odżywcze),
  • wyroby medyczne.

Te zasady dotyczą wszystkich aptek i powstały z myślą o Twoim bezpieczeństwie. To dlatego, że droga od producenta przez aptekę do Twoich rąk ma gwarantować zachowanie wysokiej jakości produktu – w końcu od tego zależy zdrowie Twoje i bliskich. Z tego powodu zwrot i ponowne włączenie ich do obiegu nie wchodzą w rachubę.

Poza tym zwrotom nie podlegają również:

  • produkty żywnościowe (w tym suplementy diety): jeśli ich fabryczne opakowanie zostało w jakikolwiek sposób naruszone, zwłaszcza przez otwarcie,
  • kosmetyki i dermokosmetyki: jeśli ich fabryczne opakowanie zostało w jakikolwiek sposób naruszone, zwłaszcza przez otwarcie,
  • produkty sprzedawane w promocji z krótkim terminem ważności.

3. Do kiedy można zwracać produkty?

W przypadku produktów innych niż produkty lecznicze i wymienione powyżej, możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Nie musisz podawać przyczyny takiej decyzji, ale przed zwrotem zawsze najpierw skontaktuj się z nami. Upewnimy Cię, czy na pewno ten produkt można zwrócić i zaczniemy się już przygotowywać do kolejnego etapu.


Warunki odsyłania produktów (zwroty i reklamacje)

Dowiedz się, jak bezpiecznie odesłać produkty z apteki internetowej. Dzięki temu dotrą w nienaruszonym stanie, a my szybciej rozpatrzymy Twoje zgłoszenie.

1. Jaką formę przesyłki wybrać w przypadku zwrotu lub reklamacji?

Dla bezpieczeństwa przesyłki i przyspieszenia zwrotu, odeślij towar przesyłką kurierską lub wyślij jako paczkę z potwierdzeniem nadania. Prosimy, nie wysyłaj przesyłek za pobraniem – nie mamy technicznej możliwości odbioru takiej paczki.

2. Czy produkty przed wysyłką należy specjalnie zabezpieczyć?

Zadbaj o staranne zapakowanie i oklejenie paczki. Najlepiej sprawdzi się mocny karton i taśma samoklejąca. Jeśli odsyłasz kilka produktów, dobrze jest zabezpieczyć każdy z osobna. Wolną przestrzeń w paczce uzupełnij wypełniaczem, który zabezpieczy jej zawartość przed wstrząsami.

3. Jak odesłać produkty żywnościowe?

Niektóre produkty żywnościowe, dla zachowania swoich właściwości, mogą wymagać wysyłki w określonych warunkach, np. obniżonej temperatury. Przed wysyłką produktów żywnościowych zapoznaj się z informacjami dotyczącymi ich przechowywania. Znajdziesz je na opakowaniu lub ulotce od producenta. W przypadku wątpliwości skontaktuj się z nami.


Jak zwrócić produkty?

1. Zgłoś zwrot towaru

Poinformuj nas o tym, że chcesz odstąpić od umowy. Możesz skorzystać z gotowego formularza zwrotu, a także powiadomić nas mailowo (reklamacje@eapteka.pl) lub telefonicznie (22 100 85 99). W zgłoszeniu podaj:

  • numer zamówienia
  • datę zakupu
  • opis produktów
  • dane kontaktowe

2. Odeślij produkty

Zapakuj zwracane produkty (będziemy wdzięczni, jeśli dołączysz fabryczne opakowanie), wypełniony formularz odstąpienia od umowy, oryginał lub kopię paragonu/faktury oraz kartę gwarancyjną (dla produktów, które ją posiadają). Przesyłkę odeślij w ciągu 14 dni od zgłoszenia nam zwrotu.

Adres do zwrotów:

Med-Pharma Sp. z o.o.
ul. Łubińska 1A
05-532 Łubna
z dopiskiem „Zwrot towaru”

3. Oczekuj na zwrot płatności

W przypadku uznania zwrotu, w ciągu maksymalnie 14 dni od Twojego zgłoszenia zwracamy wszystkie poniesione przez Ciebie płatności, wraz z kosztami wysyłki (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, jeśli wybrałeś sposób wysyłki towaru inny niż najtańszy przez nas oferowany). Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania przesyłki lub dowodu jej odesłania.

  • Zwrotu towaru dokonujesz na własny koszt.
  • Zwrot kosztów nastąpi w takiej formie, w jakiej dokonałeś płatności. Jeśli chcesz zmienić formę zwrotu pieniędzy, poinformuj nas o tym. Nie poniesiesz z tego powodu żadnych kosztów.
  • Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta: „odpowiadasz jedynie za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”.

Jak zareklamować produkty?

1. Zgłoś reklamację

Złóż reklamację wypełniając prosty formularz reklamacyjny. Możesz również zgłosić reklamację drogą elektroniczną (reklamacje@eapteka.pl) lub telefoniczną (22 100 85 99). W tym celu podaj potrzebne informacje:

  • numer zamówienia
  • datę zakupu
  • opis produktów
  • krótki opis powodu reklamacji
  • proponowaną formę rozwiązania problemu
  • dane kontaktowe

2. Odeślij produkty

Zapakuj reklamowane produkty (będziemy wdzięczni, jeśli dołączysz fabryczne opakowanie), wypełniony formularz reklamacyjny, oryginał lub kopię paragonu/faktury oraz kartę gwarancyjną (dla produktów, które ją posiadają).

Adres do zwrotów:

Med-Pharma Sp. z o.o.
ul. Łubińska 1A
05-532 Łubna
z dopiskiem "Reklamacja towaru"

3. Oczekuj na wiadomość

W ciągu 14 dni od otrzymania reklamowanych produktów poinformujemy Cię o decyzji. Jeśli reklamacja zostanie uznana, spełnimy Twoje oczekiwania zgodnie z przepisami prawa w zakresie rękojmi.


Pliki do pobrania:

Szczegółowe informacje znajdziesz w regulaminie.